Live Chat
Pokaż prawy panel

Volvo V70 II 2000-2007

Volvo V70 II 2000-2007

Volvo jako jeden z niewielu producentów pozostaje wierne swoim przekonaniom, serwując klientom dopracowane, funkcjonalne i trwałe produkty. Najlepszym dowodem dbałości szwedzkiej marki o wysoką jakość jest rozchwytywany na rynku wtórnym model V70 drugiej generacji. Foremne skandynawskie kombi co prawda ustępuje konkurencji przestronnością wnętrza, nadrabia jednak bogatą paletą pancernych jednostek napędowych i doskonałym zabezpieczeniem antykorozyjnym.

 

Produkcja drugiej generacji V70 trwała od 2000 do 2007 roku, po drodze producent przeprowadził dwa subtelne liftingi – skupiające się na detalach: lampy, listwy ozdobne, zegary i lusterka boczne. V70 II powstało na płycie podłogowej P2 znanej z S80 i Forda Mondeo. Kanciaste kształty charakterystyczne dla poprzednich generacji nieznacznie wygładzono, oczywiście Szwedzi zagwarantowali wzorowe zabezpieczenie antykorozyjne całego nadwozia. Spotykanym do 2005 roku dodatkiem były charakterystyczne wycieraczki reflektorów – specjalistyczny sklep motoryzacyjny oferuje ich mechanizm za około 450 złotych za sztukę (niestety po latach często przestają działać poprawnie). W późniejszych latach wycieraczki zastąpiono nowocześniejszymi spryskiwaczami.

 

Co charakterystyczne dla Volvo, przednie fotele gwarantują wzorowe podparcie ciała w czasie długich podróży. W drugim rzędzie siedzeń przestrzeni wystarczy dla dwójki dorosłych osób, rodzinny charakter V70 podkreślają opcjonalne mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX. Regularnych kształtów bagażnik mieści 485 l bagaży. Pod podłogą wygospodarowano wnękę na pełnowymiarowe lub dojazdowe koło zapasowe i pojemny schowek. Bezpieczny transport wakacyjnych bagaży zapewnia chowana w oparciu kanapy siatka zabezpieczająca. Trwałość podstawowej – tekstylnej tapicerki jak i opcjonalnej skórzanej zasługuje na uznanie. Regularnie czyszczona i konserwowana bez względu na wiek i przebieg prezentuje się nienagannie. Bolączką V70 II jest jakość montażu elementów plastikowych we wnętrzu – w efekcie jadąc po nierównościach słyszymy częste piski.

 

W kwestii wyposażenia dodatkowego większość egzemplarzy V70 II przedstawia wysoki poziom. Możemy liczyć na dwustrefową klimatyzację, podgrzewane fotele, kolorową – wysuwaną nawigację, rozbudowane nagłośnienie z CD, zmieniarką a także odtwarzaczem kaset (do 2004 roku), szyberdach, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane fotele przednie i tempomat. Niestety, zaawansowana elektronika po latach może wymagać interwencji specjalisty – drobne usterki zdarzają się dosyć często.

Paleta jednostek wysokoprężnych składa się z pięciocylindrowych jednostek. Początkowo oferowano konstrukcję Volkswagena 2,5 TDI o mocy 140 KM – zdaniem mechaników poza charakterystyczną, głośną pracą odznacza się wystarczającą dynamiką, rozsądnym zużyciem oleju napędowego, niską awaryjnością i kosztami obsługi. Kupując części samochodowe online z łatwością zaoszczędzimy. W późniejszych latach do oferty wprowadzono autorski silnik inżynierów Volvo, 2,4 D o mocy 126, 130, 163 i 185 KM – mocniejsze odmiany wyposażono w bezpośredni wtrysk common rail. Oczywiście, wytrzymałość turbosprężarki zależna jest od regularności serwisowania i stylu jazdy właściciela, jej ewentualna regeneracja to koszt 900-1800 złotych zależnie od skali zniszczeń. Dla szwedzkiego diesla przebiegi przekraczające pół miliona kilometrów nie stanowią wyzwania – niestety nie mamy co liczyć na ascetyczne zużycie paliwa, poza miastem spalanie rzadko spada poniżej 7 litrów na 100 km.

 

Również gama silników benzynowych składa się tylko z pięciocylindrowych propozycji. Zdaniem mechaników najniższe koszty eksploatacji zapewnia jedyna wolnossąca propozycja – 2,4 o mocy 140 lub 170 KM. Pozostałe silniki wyposażone są w doładowanie: 2,0 Turbo 163-180 KM, 2,4 Turbo 200 KM, 2,3 Turbo 250 KM i 2,5 Turbo 210 lub 300 KM. Każdy z wymienionych wyposażony jest w wielopunktowy wtrysk paliwa, napęd rozrządu realizowany z pomocą paska (interwał wymiany określono na 120 tysięcy km) – same części samochodowe to wydatek kilkuset złotych, wraz z usługą wymiany operacja pochłonie około 800 złotych. Regularnie przeprowadzane wymiany płynów eksploatacyjnych – 10-15 tysięcy kilometrów – gwarantują bezawaryjną pracę przez lata. Poważne usterki wynikają z zaniedbań użytkowników, pamiętajmy – ewentualny remont jednostki jest nieopłacalną czynnością. Po latach użytkowania może pojawić się potrzeba wyczyszczenia lub wymiany przepustnicy i zaworu recyrkulacji spalin. Wysoka trwałość okupiona jest jednak wysokim zużyciem paliwa z łatwością przekraczającym 10 litrów na 100 km. Sytuację znacząco poprawia montaż sekwencyjnej instalacji gazowej.

Seryjnie producent oferował zależnie od wersji silnikowej pięcio lub sześciostopniowe przekładnie. Okresowej wymiany wymaga jedynie kompletny zestaw sprzęgła z trwałym dwumasowym kołem zamachowym. Często spotykanym dodatkiem jest automatyczna przekładnia, podobnie pięcio lub sześciostopniowa. W pełni sprawna efektywnie dobiera odpowiednie przełożenia, jedynie nieznacznie pogarszając dynamikę auta. Niestety, na tle innych mechanicznych podzespołów auta automatyczne skrzynie nie prezentują się najlepiej – wytrzymują około 200-250 tysięcy kilometrów, później wymagają regeneracji. Z dodatkowymi wydatkami musimy liczyć się również wybierając wersję z napędem na cztery koła. Układ z sprzęgłem międzyosiowym dołączającym napęd tylnej osi wymaga regularnych kontroli poziomu oleju, jego wymiany co 50 tysięcy kilometrów i jednakowego ogumienia. Różne bieżniki lub ciśnienie w poszczególnych oponach doprowadzi do przyśpieszonego zużycia przekładni kątowej – remont pochłonie kilka tysięcy złotych.

Szukając Volvo V70 II generacji nie warto zwracać uwagi na rok produkcji danego egzemplarza czy licznikowy przebieg. Specjaliści zgodnie przyznają, że w przypadku tego modelu kluczowy jest stan techniczny danego egzemplarza, bezwypadkowa przeszłość i historia przebytych napraw.