Live Chat
{{ item.Name }}
Kod produktu: {{ item.Code }}
Ilość: {{ item.Amount }} szt
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Zaloguj się

Filtrowanie

Akumulatory

Funkcjonalność akumulatora

Zadaniem akumulatora jest magazynowanie energii elektrycznej i zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu, czyli wszystkich podzespołów elektrycznych, napięciem. 

W nowoczesnych pojazdach akumulator jest potrzebny nie tylko do rozruchu. Musi również zasilać dużą liczbę odbiorców energii elektrycznej. W szczególności następujące elementy zapewniające komfort i systemy bezpieczeństwa wymagają dodatkowej energii z akumulatora:

  • klimatyzacja
  • Ogrzewacze siedzeń
  • System antywłamaniowy
  • ESP®
  • Dzięki nowym układom napędowym, takim jak pojazdy z systemem start-stopi w pojazdach hybrydowych, akumulator staje przed nowymi wymaganiami w zakresie wydajności i niezawodności. Akumulatory do samochodów ciężarowych mają również specjalne wymagania dotyczące wartości rozruchowych: wymagają szczególnie wysokich mocy i stabilności cyklu.
  • Na tym tle wyraźną przewagę mają nowoczesne akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat). W nich elektrolit jest związany chłonną włókniną szklaną. Technologia ta nie pozwala na rozwarstwienie kwasu i zapewnia bardzo wysoką odporność na wibracje i cykle przy maksymalnej wydajności.

Utrzymanie wartości

Aby osiągnąć maksymalną żywotność baterii, wymagana jest odpowiednia konserwacja i pielęgnacja. Obejmuje ona, że akumulator powinien być zawsze czysty i suchy. Jeśli akumulatory nie są zamknięte, poziom kwasu należy regularnie sprawdzać i w razie potrzeby korygować wodą destylowaną. Nie można stosować tzw. „Polepszaczy”. Jeśli gęstość kwasu jest niższa niż 1,21 kg / l, akumulator należy naładować. Wszystko to nie jest konieczne przy zamkniętych bateriach, ponieważ parowanie jest znacznie zmniejszone. Ponadto niewymagane sprawdzenie gęstości kwasu i uzupełnienie wody.

Ładowanie akumulatora

W trakcie ładowania akumulatora, należy zadbać o dobrą wentylację pomieszczenia. Należy stosować tylko odpowiednie urządzenia prostownicze DC. Podczas ładowania akumulatora biegun dodatni akumulatora należy podłączyć do dodatniego wyjścia ładowarki. Tę samą zasadę należy zastosować w przypadku połączenia ujemnego. Dopiero po podłączeniu wszystkich biegunów z ładowarką należy włączyć cykl ładowania. Zalecany prąd ładowania to 1/10 Amper (podstawowa jednostka prądu elektrycznego) pojemności akumulatora (Ah). Ładowanie należy przerywać przy temperaturze kwasu powyżej 55 ° C. 

Akumulator jest w pełni naładowany, gdy gęstość kwasu i napięcie ładowania nie zwiększają się już w ciągu dwóch godzin.