Live Chat

Sprawdzone Części Samochodowe

{{ item.Name }}
Kod produktu: {{ item.Code }}
Ilość: {{ item.Amount }} szt
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Zaloguj się

Sprawdzone Części Samochodowe

Filtrowanie

Silniki HDI

2,0 HDI/TDCI – zawsze wart polecenia

Pomimo panującej od kilku lat nagonki na silniki wysokoprężne w Europie, diesle wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem kierowców – zwłaszcza na rynku wtórnym. Nic dziwnego, oferują więcej niż wystarczające osiągi, wysoką elastyczność razem z niskim zużyciem oleju napędowego. Wśród mechaników pochlebne opinie zbiera francuska konstrukcja – 2,0 HDI, pod wieloma względami przewyższająca przez lata awaryjny silnik 2,0 TDI Volkswagena.

Diesel opracowany przez koncern PSA trafiał lub wciąż oferowany jest w ofercie nie tylko Citroena i Peugeota, spotkamy go również w Fordach, Suzuki i Volvo sprzed kilku lat. Zadebiutował w 1998 roku w palecie silnikowej Peugeota 406 – technicznie jest to rozwinięcie dopracowanego 1,9 TD z pompą rotacyjną. Nowoczesny jak na swoje czasy 2,0 HDI wyposażony został w bezpośredni wtrysk paliwa common rail pierwszej generacji (realizowany przez układ wtryskowy firmy Bosch), głowicę o ośmiu zaworach i nieskomplikowaną turbosprężarkę bez regulacji geometrii łopat. W efekcie jednostka dysponuje mocą 90 lub 109 KM. Mocniejsze odmiany wyposażono w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopat. Na niektórych rynkach zachodniej Europy producent oferował możliwość zamówienia filtra cząstek stałych – w późniejszych latach stał się już obowiązkowym wyposażeniem we wszystkich odmianach. Inżynierowie zastosowali napęd rozrządu realizowany za pomocą paska – interwał wymiany określony jest na 120 tysięcy kilometrów, oczywiście dla bezpieczeństwa warto skrócić ten okres do 90-100 tysięcy kilometrów.

W 2000 roku wprowadzono szesnastozaworową głowicę. W kolejnych latach równolegle z układem wtryskowym firmy Bosch stosowany był zestaw opracowany przez Siemensa. Wraz z kolejnymi drobnymi modernizacjami producent wprowadzał kolejne wersje mocy: 120, 136,140, 150, 163 i 180 KM. W najnowszej odsłonie 2,0 e-HDI jest w stanie spełnić rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6, duża w tym zasługa katalizatora SRC. Ogromna popularność przekłada się na wzorowe zaopatrzenie w części zamienne – sklep motoryzacyjny pomoże w dobraniu każdego elementu.

Aby utrzymać francuskiego diesla w doskonałej kondycji przez długie lata użytkownik musi przestrzegać zaleceń specjalistów. Wymiany oleju przeprowadzane co 10-15 tysięcy kilometrów zapewnią odpowiednie warunki