Live Chat

Sprawdzone Części Samochodowe

{{ item.Name }}
Kod produktu: {{ item.Code }}
Ilość: {{ item.Amount }} szt
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Zaloguj się

Sprawdzone Części Samochodowe

Filtrowanie

Volvo V70 III

 

Volvo V70 III

 

Rynek wtórny oferuje mnogość wyboru w każdym segmencie. Poszukując funkcjonalnego i komfortowego zarazem auta dla rodziny mamy do wyboru używane propozycje marek premium. Obok modeli BMW, Audi i Mercedesa ciekawie prezentuje się trzecia generacja Volvo V70 produkowana od 2007 do 2016 roku. Ikona aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa zapewnia wysoki komfort jazdy, bezawaryjną mechanikę i trwały układ jezdny, w mocniejszych odmianach gwarantuje również szczyptę sportowych emocji.

 

 

Zachowawczo zaprojektowane nadwozie nawiązujące wprost do starych, kanciastych modeli szwedzkiej marki w typowy dla Volvo sposób zabezpieczono przed korozją – doskonale. Bazą do budowy V70 III jest płyta podłogowa EUCD wspólna między innymi z S80 II i Fordem Mondeo MK IV – dla przypomnienia, w owym czasie Volvo należało do Forda, co tłumaczy współdzielenie niektórych podzespołów. Na szczęście niewielkie pokrewieństwo nie ma żadnego odbicia na jakości.

 

 

Wnętrze przeszczepiono wprost z modelu S80 II. Minimalistyczna deska rozdzielcza zależnie od roku produkcji kryje analogowe bądź czytelne cyfrowe zegary. Zmianie ulegały także multimedia, w późniejszym okresie umożliwiające nawet oglądanie telewizji na postoju. Obsługa wspomnianych mediów i reszty instrumentów pokładowych jest wzorem ergonomii, każdy kierowca bez względu na wiek i poziom umiejętności poradzi sobie z ich obsługą. Przednie fotele są jedne z najlepszych w klasie, są niebywale komfortowe, przy okazji skutecznie podpierają ciało w szybko pokonywanych zakrętach. Niektórzy kierowcy mogą narzekać na wysoką w stosunku do konkurencyjnych modeli pozycję za kierownicą. Na tylnej kanapie zmieszczą się dwie dorosłe osoby, lub dwa masywne foteliki dziecięce – oczywiście znajdziemy tu system mocowania fotelików ISOFIX. Istotną kwestią dla rzeszy użytkowników jest pojemność i funkcjonalność przestrzeni bagażowej. Bagażnik mieści 575 litrów, wiele egzemplarzy wyposażonych jest w podpieszaną pod sufitem, rozkładaną stalową kratę – dzięki niej w bezpieczny sposób możemy blisko dwukrotnie powiększyć przestrzeń, pakując bagaże po sam dach. Jak w innych modelach segmentu premium możemy oczekiwać bogatego wyposażenia. Istotnie, lista wyposażenia jest bardzo długa: dwustrefowa klimatyzacja, szyberdach, dołączany napęd 4x4, automatyczne skrzynie biegów, skórzana tapicerka, pełna elektryka, rozbudowane multimedia i nagłośnienie oraz szereg systemów i rozwiązań poprawiających nasze bezpieczeństwo – chociażby aktywny tempomat czy system monitorujący martwe pole.

 

 

Paleta benzynowych silników łączy w sobie konstrukcje autorstwa zarówno Forda jak i autorskie – Volvo. Dwa bazowe silniki pochodzą z magazynów Forda. Wolnossący 2,0 o mocy 140 KM w zupełności wystarczy do spokojnej jazdy, niestety wytrzymałością nie dorównuje szwedzkim silnikom, co gorsza mechanicy odradzają montaż instalacji gazowej. Przy odpowiedniej dbałości drugi Fordowski silnik, 1,6 Turbo 180 KM wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa wytrzymuje duże przebiegi. Musimy jedynie skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tysięcy kilometrów. Kolejne są nowoczesne silniki czterocylindrowe autorstwa szwedzkich inżynierów, obecne w palecie marki po dziś 2,0 Turbo o mocy 203 i 245 KM, również korzystające z bezpośredniego wtrysku paliwa. Przy odpowiednim traktowaniu potrafią zaskoczyć rozsądnym zużyciem paliwa, w trasie zbliżającym się do 7 litrów. Dużą estymą cieszy się pięciocylindrowy silnik 2,5 Turbo krzesający 200-230 KM. W jego przypadku producent zastosował pasek rozrządu (koszt wymiany około 1000 złotych) i wielopunktowy wtrysk paliwa, co przekłada się na dużą liczbę egzemplarzy z instalacją LPG. Ostatnią jednostką ochoczo współpracującą z instalacją gazową jest wolnossący 3,2 R6 o mocy imponujących 243 KM. W jego przypadku również musimy być przygotowani na wysokie zużycie paliwa, oscylujące w granicach 12-16 litrów na 100 km. Na szczycie gamy znajdziemy sześciocylindrowy silnik 3,0 Turbo 304 KM, 440 Nm – pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 6,7 s.

   

Paletę silników diesla otwierają jednostki pochodzące z francuskiego koncernu PSA: 1,6D i 2,0D (HDI) każda z nich wyposażona jest w bezpośredni wtrysk common raill, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat i filtr cząstek stałych. Dysponują mocą odpowiednio 109-115 KM i 136 KM, gwarantując zużycie oleju napędowego na poziomie 6 litrów. W toku produkcji jednostkę 2,0D zastąpiono autorskim silnikiem, oczywiście pięciocylindrowym 2,0 o mocy 163 KM – niestety trwałością nie dorównuje flagowej propozycji jak i francuskiemu rozwiązaniu. Nie jest także oszczędny. Mechanicy zgodnie polecają znaną od lat jednostkę R5 2,4D o mocy 163, 175, 185, 205 i 215 KM. Charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, niepowtarzalnym dźwiękiem pięciocylindrowego diesla, więcej niż wystarczającą dynamiką a przede wszystkim wytrzymałością. Musimy być przygotowani na spalanie oscylujące wokół 7-10 litrów na setkę. We wszystkich dieslach ewentualna regeneracja wtryskiwaczy to koszt 600-700 złotych za sztukę, turbosprężarki blisko 2000 złotych.

 

 

Zależnie od zastosowanego silnika i roku produkcji V70 III występowało z pięcio lub sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, opcjonalne klasyczne automaty: pięcio, sześcio i ośmiobiegowe. W przypadku automatów kluczem do braku usterek jest regularna zmiana oleju co 60 tysięcy kilometrów – generalny remont przekładni kosztować może nawet 10 tysięcy złotych.

 

Volvo V70 III podobnie jak poprzednie generacje cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. Użytkownicy cenią wytrzymałość szwedzkiego kombi, odporne jednostki napędowe i oczywiście komfort wraz z bezpieczeństwem jazdy. Szukając wymarzonego egzemplarza nie warto zwracać uwagi na rok produkcji czy przebieg, tutaj liczy się realny stan techniczny i możliwie pełna historia serwisowa.