Live Chat

Sprawdzone Części Samochodowe

{{ item.Name }}
Kod produktu: {{ item.Code }}
Ilość: {{ item.Amount }} szt
{{ item.GrossPrice | number: 2 }} {{ item.CurrencyID }}
{{ translation.shoppingCartEmpty }}
{{ ShoppingCartItems.data.Summary.TotalAmount }}
Zaloguj się

Sprawdzone Części Samochodowe

Filtrowanie

Zestaw do hamulców, hamulce tarczowe TEXTAR 89005200 BrakeBox, Pad and Disc Kit

{{ articleDetail.WebShopArticleDTO.Prices.Client.Gross | number:2 }} {{ articleDetail.WebShopArticleDTO.Prices.Currency }} {{articledetailOptions.translates.parameters.price_brutto_text }}
{{ articleDetail.WebShopArticleDTO.Prices.Client.Net | number:2 }} {{ articleDetail.WebShopArticleDTO.Prices.Currency }} {{articledetailOptions.translates.parameters.price_netto_text }}
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.allBranchesSum.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Quantity.availabilityString}}
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.otherBranchesSum.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.otherBranchesSum.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Quantity.availabilityString}}
{{item.Name}}: {{item.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{item.Name}}: {{item.Quantity.availabilityString}}
{{item.Name}}: {{item.Quantity.availabilityString}}
{{item.Name}}: {{item.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.currentBranch.Quantity.availabilityString}}
{{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.otherBranchesSum.Name}}: {{articleDetail.WebShopArticle.BranchesAvailability.BranchesString.BranchAvailabilityInfo.otherBranchesSum.Quantity.availabilityString}}
  • {{item.Name}}: {{item.Quantity.availabilityString}}
Brak Produktu
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_title}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_brand}}
{{articledetailOptions.car_info.car_info_brand}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_model}}
{{articledetailOptions.car_info.car_info_model}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_type}}
{{articledetailOptions.car_info.car_info_type}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_name}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_code}}
{{articleDetail.WebShopArticleDTO.Code}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.producer_code_value}}
{{articleDetail.WebShopArticleDTO.ProducerCode}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.unit_value}}
{{articleDetail.WebShopArticleDTO.OrderUnit}}
{{articledetailOptions.translates.parameters.parameters_producer_name}}
{{articleDetail.WebShopArticleDTO.ProducerName}}
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tarczami i okładzinami hamulcowymi
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
średnica [mm]: 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22
Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
System hamulcowy: Teves
Techniczny numer informacyjny: 89000 0052 0 1
Kody handlowe
89000 0052 0 1
Kod EAN
4019722419706


Textar, jest jedną z wiodących na świecie marek produkujących elementy układów hamulcowych. Uznany producent oryginalnego wyposażenia samochodów osobowych i użytkowych. A także znaczącą siłą napędową na rynku części zamiennych. Textar jest marką TMD Friction Group, jednego z największych producentów okładzin ciernych. Nasi pracownicy szkolą się i wytwarzają produkty najwyższej jakości. Klocki hamulcowe Textar są używane przez wszystkich wiodących producentów pojazdów samochodowych i dlatego na rynku części zamiennych są wyznacznikiem:

oryginalnej jakości OEM

bezpieczeństwa

najwyższego komfort hamowania i bezpieczenstwa

długiego okresu użytkowania 

Klocki hamulcowe, budowa, zużycie, wymiana

Eksploatacja samochodu wiąże się z regularnymi kontrolami stanu technicznego poszczególnych podzespołów. Częste sprawdzanie stopnia zużycia chociażby elementów układu hamulcowego pozwoli zawczasu podjąć decyzję o ich wymianie na nowe, podnosząc poziom bezpieczeństwa jazdy. Jednym z kluczowych elementów układu hamulcowego bezpośrednio rzutującym na nasze bezpieczeństwo – efektywność hamowania – są klocki hamulcowe. W sklepach motoryzacyjnych znajdziemy ogromny wybór modeli w różnym przedziale cenowym.

Zadanie klocków hamulcowych

Na pozór zadanie klocków hamulcowych jest niezwykle proste – w parze z tarczą hamulcową generują tarcie, które pozwala na wytracanie prędkości pojazdu. Tarcza hamulcowa instalowana jest bezpośrednio do piasty koła, z którym stale się obraca. Elementem nieruchomym przytwierdzonym do zwrotnicy lub innego elementu zawieszenia jest zacisk hamulcowy. To on jest miejscem montażu i pracy klocków hamulcowych. Pod każdym z mocowań klocka hamulcowego schowany jest tłok – po wciśnięciu pedału hamulca wysuwa się dociskając powierzchnię klocka hamulcowego do tarczy, tym samym wytwarzając niezbędne tarcie.

Wytrzymałość

W kwestii wytrzymałości klocków hamulcowych wszystko zależy od marki, modelu, wagi pojazdu, stylu jazdy kierowcy, warunków użytkowania i jakości samych klocków hamulcowych. Agresywna, typowo miejska jazda doprowadzi do ruiny komplet klocków w przeciągu kilkunastu tysięcy kilometrów. Z drugiej jednak strony kierowca pokonujący głównie dalekie trasy rozsądnym tempem zapewni im życie przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Nie bez znaczenia jest także poprawny montaż klocków w zacisku. Mechanicy przypominają, że przez założeniem nowych klocków jarzmo powinno zostać dokładnie oczyszczone – w przeciwnym wypadku pozostawione zanieczyszczenia przeszkadzać będą w poprawnym przesuwaniu i równym ułożeniu klocka względem powierzchni tarczy.

Budowa

Podstawą każdego klocka hamulcowego jest płyta nośna. Od jej perfekcyjnych wymiarów zależy ułożenie klocka i jego poprawne poruszanie się w zacisku. Nawet na pozór niewidoczne odstępstwa od producenckiej normy mogą spowodować przesuwanie się klocka czy wibracje. Pomiędzy warstwą cierną a płytą znajduje się izolacja, która ma za zadanie zapobiec przekazywania ciepła z klocka na zacisk, co mogłoby doprowadzić do jego przegrzania. Warstwa cierna wykonana jest z mieszanki różniącej się między producentami, przeznaczeniem auta. Najczęściej stosowane są tlenki żelaza, włókno miedziane, opiłki brązu, grafit czy wełna stalowa. Coraz powszechniejsze staje się stosowanie ceramicznych dodatków znanych z aut wyczynowych, ich obecność poprawia odporność klocków na zużycie i wysokie temperatury. Proporcje mieszanki wpływają na skuteczność ich działania, komfort akustyczny, trwałość i poziom pylenia.

Objawy zużycia kiedy wymieniać?

Przy okazji przeglądów rejestracyjnych, wymian oleju czy sezonowej zmianie opon warto poświęcić kilka chwil na sprawdzenie grubości okładzin ciernych klocków hamulcowych. Dokonamy tego bez żadnej specjalistycznej wiedzy. Zbyt cienka warstwa robocza kwalifikuje komplet klocków na danej osi do bezwzględnej wymiany. Kolejnym zwiastunem „końca” żywota klocków jest wyraźny spadek siły hamowania, ściąganie auta w czasie hamowania kończąc na niepokojących dźwiękach towarzyszących hamowaniu – tarcie metalowej podstawy klocka o metalową tarczę. W tym ostatnim przypadku dodatkowo obowiązkowo musimy wymienić także zniszczoną tarczę hamulcową. Co więcej, wymieniając tarcze hamulcowe musimy zainstalować również komplet nowych klocków. Współpraca starych klocków z nową tarczą doprowadzi do wyżłobienia w powierzchni tarczy wgłębień. Instalowane w niektórych modelach czujniki zużycia klocków hamulcowych są jedynie podpowiedzią dla kierowcy. Niejednokrotnie zapalanie się kontrolki sygnalizującej zużycie klocków pojawia się zdecydowanie zbyt późno.

Klocki hamulcowe to elementy podlegające najczęstszej wymianie w pojeździe. Koszty operacji zależą od marki, modelu a przede wszystkim od jakości wybranych klocków hamulcowych.